English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: شنبه ٢٥ مرداد ١٣٩٩


  چاپ        ارسال به دوست

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان ارومیه

نکات کلیدی در مورد تغذیه و سیستم ایمنی در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

 

توصیه های تغذیه ای در دوران کرونا

 

 

 


 

قربان نژاد، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در مصاحبه با روابط عمومی این مرکز با اشاره به اهمیت تغذیه صحیح در دوران کرونا و لزوم  تقویت سیستم ایمنی افزود : برای این منظور رعایت نکات زیر الزامی است:

1-    حتما از لبنیات پاستوریزه و استریلیزه و ترجیحا پروبیوتیک و غنی شده با ویتامین D  مصرف کنید.

2-    مصرف شیرینی جات و قندهای ساده را به حداقل برسانید. به جای شیرینی و قند از شکلات تلخ استفاده نمایید.

3-    از میوه جات و سبزی جات پرتقال بخصوص پرتقال خونی، آناناس تازه، موز، انار، به، لیموترش، سیر، پیاز بخصوص پیاز قرمز، هویج و فلفل دلمه ای بیشتر استفاده کنید.

4-    مصرف روغن زیتون را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

5-     حداقل هر هفته یک بار ماهی بخورید.

6-    بصورت روزانه از پروتئین هایی مثل مرغ، ماهی و گوشت استفاده نمایید. از مصرف گوشت های نیم پز خودداری کنید.

7-    هر هفته حداقل پنج عدد تخم مرغ بصورت آبپز کامل مصرف کنید. از مصرف تخم مرغ عسلی خودداری کنید.

8-    مصرف حبوبات و آجیل را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. خرید آجیل بصورت باز در این روزها توصیه نمی شود. گردو یا سایر آجیل با پوسته بهترین انتخاب هست.

9-     مصرف چای سبز، زعفران، زردچوبه، نعناع و زنجبیل توصیه می شود.


٢٢:٣٤ - 1399/04/21    /    شماره : ٣١٧٣٥    /    تعداد نمایش : ٤٧



خروج